Matlagning på Aveqia

Torsdag den 24 nov



Igår kväll var jag på något riktigt roligt - matlagning på Aveqia

Vi delades in i fyra lag där varje lag fick tillreda sin egen rätt, min lott föll på varmrätten som var "vildand med rotselleripure.
Två kockar gick igenom vad vi skulle göra och sedan fickvi själva fördela ut arbetete i laget, kockarna hade sedan koll och gav oss små tips under kvällen.


Till förrätt blev det "matjesill med mandelcreme, äggsallad och dillchips"



Mellanrätten var "bräckt anklever med äpple och mandelknäck"





Till varmrätt var det dax för vår anka



sist men inte minst en efterrätt som var bland det godaste jag ätit "Saffransmunk med vaniljglass fylld med julkonfekt och mjuk pepparkaka"





Vi kommer att få alla recepten ifrån kvällen och jag kommer helt klart att försöka ge mig på vissa saker här hemma.

Ett riktigt trevligt företags event !!!
http://www.aveqia.se/


Kommentarer
Postat av: Caroline Pihl

Åh, va trevligt ni verkar ha haft det! Bra upplägg det där! Kram

2011-11-25 @ 08:19:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0