Chokladbollar

Söndag den 23 okt



Efter gårdagens cupcake fika hemma hos Marie & Janne blev jag riktigt inspirerad till att försöka ge mig på cupcakes lite bläddrande i Leilas "a pice of cake" på fm var jag nästan redo att ge det ett försök.
Saknade dock både philadelphiaost och riktigt bra choklad så det hela slutade med att jag gjorde en laddning klassiska chokladbollar.

En koppkaffe och kall chokladboll är ganska så gott !


Chokladbollar
ca 25 st

100 g rumsvarmt smör
1 1/2 dl socker
3 msk kakao (jag använde även lite Renée Voltaires Raw caco)
1 tsk vaniljsocker 
3 msk kaffe
5 dl havregryn

Garnering:
pärlsocker

1.Rör ihop smör och socker. Rör i kakao, vaniljsocker, kaffe och havregryn.
2. Forma runda bollar och rulla dem i pärlsocker.

Förvara i frysen eller kylen.
Jag lägger mina i rysen då de tinar väldigt snabbt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0